Jun 10, 2009

Μια στενοχώρια

Γενικά:
Μουσική:Απόστολος Καλδάρας
Στίχοι:Κώστας Βίρβος
Ερμηνεία:Πρόδρομος Τσαουσάκης
Κυκλοφορία:1954
Στίχοι:

Μια στενοχώρια που έχω απόψε,
απ’ την καρδιά μου βγαίνει καπνός.
Τα δάκρυά μου πώς να τα κόψω;
Σε σένα τρέχει ο λογισμός.

Αχ, θα με φάει η στενοχώρια
που ζούμε χώρια, που ’μαστε χώρια.

Γιατί σε παίρνουν από κοντά μου
και κομματιάζονται δύο καρδιές,
και κάνουν λύπη κάθε χαρά μου
χωρίς να φταίω, χωρίς να φταις;

Αχ, θα με φάει η στενοχώρια
που ζούμε χώρια, που 'μαστε χώρια.

Πώς θα μπορέσω να συνηθίσω
σ’ αυτή τη μαύρη τη μοναξιά;
Πού θα ξανά βρω σ’ αυτό τον κόσμο
σαν τη δική σου χρυσή καρδιά;

Αχ, θα με φάει η στενοχώρια
που ζούμε χώρια, που 'μαστε χώρια.

Άλλες ερμηνείες:
Δημήτρης (Τζιμ) Αποστόλου (1957;)
Στράτος Διονυσίου (1967 - Η ΠΟΡΤΑ ΑΝΟΙΓΕΙ)
Χάρις Αλεξίου (1975 - 12 ΛΑΪΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ)
Δούκισσα (2002 - ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΠΩ)
Αλέκος Ζαζόπουλος (2005 - ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ: ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΛΔΑΡΑΣ ΙΙ)

Πληροφορίες:
Στην πρώτη εκτέλεση τον Πρόδρομο Τσαουσάκη συνοδεύει η Μαρία Γρίλλη.
Στους στίχους έχω ακολουθήσει την πρώτη εκτέλεση, όπου ο Τσαουσάκης λέει "στενοχώρια" και όχι "στεναχώρια" που λένε ορισμένοι στις επανεκτελέσεις.
Η ηχογράφηση του Τζιμ Αποστόλου είναι στην Αμερική (LIBERTY J-409).
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: