Jun 10, 2009

Δημητρούλα μου

Γενικά:
Μουσική:Παναγιώτης Τούντας
Στίχοι:Παναγιώτης Τούντας
Ερμηνεία:Ρόζα Εσκενάζυ
Κυκλοφορία:1936
Στίχοι:

Δημητρούλα μου, θέλω απόψε να μεθύσω
και με σένανε, μερακλού μου, να γλεντήσω.
Έλα, πάμε στη Ραφήνα, αλανιάρα μου
που 'χει ψάρια και ρετσίνα, παιχνιδιάρα μου.

Θα σου φέρω λατέρνα,
κάνε κέφι και κέρνα.
Τα ναζάκια σου άσ' τα,
με τη γάμπα σου σπάσ' τα
κι όλα εγώ τα σπασμένα
τα πληρώνω για σένα.

Δημητρούλα μου, τράβα ένα κρασάκι ακόμα.
Βάλτο, κούκλα μου, το ποτήρι σου στο στόμα.
Ρούφ' ακόμα μια ρετσίνα, να μεθύσωμε
και το βράδυ, βρε τσαχπίνα, να γλεντήσωμε.

Θα σου φέρω λατέρνα,
κάνε κέφι και κέρνα.
Τα ναζάκια σου άσ' τα,
με τη γάμπα σου σπάσ' τα
κι όλα εγώ τα σπασμένα
τα πληρώνω για σένα.

Ταβερνιάρη μου, φέρε μας και κοκκινέλι
η αγάπη μου τον καρσιλαμά χορεύει.
Κούνησέ μου το λιγάκι το κορμάκι σου
χτύπα μου το τίκι-τίκι-τακ το τακουνάκι σου.

Δημητρούλα μου, γεια σου,
πάρτα όλα δικά σου.
Τα ναζάκια σου άσ' τα,
με τη γάμπα σου σπάσ' τα
κι όλα εγώ τα σπασμένα
τα πληρώνω για σένα.

Άλλες ερμηνείες:
Ιωάννα Γεωργακοπούλου (1964;)
Χάρις Αλεξίου (1975 - 12 ΛΑΪΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ)
Δούκισσα (2005 - ΣΕ ΜΕΓΑΛΑ ΚΕΦΙΑ)

Πληροφορίες:
Κάπου στα μέσα της δεκαετίας του '60 η Ρόζα ηχογράφησε πάλι το τραγούδι, με τον Αλέκο Αραπάκη (γιο του γνωστού βιολιστή Γιώργου Αραπάκη). Αυτή η ηχογράφηση υπάρχει στον δίσκο ΟΙ ΡΕΜΠΕΤΙΣΣΕΣ ΤΡΑΓΟΥΔΟΥΝ του 2003, και ο οποίος επανεκδόθηκε το 2007.
Στον δίσκο της Γεωργακοπούλου την συνοδεύουν ο Στελλάκης Περπινιάδης και ο Γιάννης Κυριαζής.
Η ερμηνεία της Χάρις Αλεξίου κυκλοφόρησε την ίδια χρονιά (1975) και σε δίσκο 45 στρ. (MINOS 5578).
Στη συνέχεια αναφέρω τους στίχους όπως ακούστηκαν τόσο από την Γεωργακοπούλου, όσο και από την Αλεξίου, γιατί έχουν αρκετές διαφορές:

-- ΙΩΑΝΝΑ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ --
Δημητρούλα μου θα 'ρθω απόψε να γλεντήσω
και με σένανε, μερακλού μου, να μεθύσω.
Έλα, πάμε στη Ραφήνα, παιχνιδιάρα μου
που 'χει ψάρια και ρετσίνα, σκανδαλιάρα μου.

Δημητρούλα μου, γεια σου,
πάρτα όλα δικά σου.
Τα ναζάκια σου άσ' τα,
με τη γάμπα σου σπάσ' τα
κι όλα εγώ τα σπασμένα
τα πληρώνω για σένα.

Ταβερνιάρη μου, φέρε μας και κοκκινέλι
η αγάπη μου τον καρσιλαμά χορεύει.
Κούνησέ μου το λιγάκι το κορμάκι σου
χτύπησέ μου τίκι-τακ το τακουνάκι σου.

Θα σου φέρω λατέρνα,
κάνε κέφι και κέρνα.
Τα ναζάκια σου άσ' τα,
με τη γάμπα σου σπάσ' τα
κι όλα εγώ τα σπασμένα
τα πληρώνω για σένα.

Δημητρούλα μου, γεια σου,
πάρτα όλα δικά σου.
Τα ναζάκια σου άσ' τα,
με τη γάμπα σου σπάσ' τα
κι όλα εγώ τα σπασμένα
τα πληρώνω για σένα.

-- ΧΑΡΙΣ ΑΛΕΞΙΟΥ --
Δημητρούλα μου θέλω απόψε να μεθύσω
και με σένανε μερακλού μου να γλεντήσω.
Έλα πάμε στην Αθήνα, παιχνιδιάρα μου,
που 'χει γλέντι και ρετσίνα σκανταλιάρα μου.

Θα σου πάρω λατέρνα
κάμε κέφι και κέρνα.
Τα ναζάκια σου άσ' τα,
με τη γάμπα σου σπάσ' τα
κι όλα εγώ τα σπασμένα
τα πληρώνω για σένα.

Δημητρούλα μου πιες ένα κρασάκι ακόμα.
Βάλ' το κούκλα μου το ποτήρι σου στο στόμα.
Πιες ακόμα μια ρετσίνα να μεθύσωμε
και το βράδυ βρε τσαχπίνα να γλεντήσωμε.

Δημητρούλα μου γεια σου!
Πάρτα όλα δικά σου.
Τα ναζάκια σου άσ' τα,
με τη γάμπα σου σπάσ' τα
κι όλα εγώ τα σπασμένα
τα πληρώνω για σένα.

Ταβερνιάρη μου φέρε μας το κοκκινέλι
η αγάπη μου τον καρσιλαμά χορεύει.
Κούνησέ μου το, λιγάκι, το κορμάκι σου
χτύπησέ μου τίκι-τίκι-τακ το τακουνάκι σου.

Θα σου πάρω λατέρνα
κάμε κέφι και κέρνα.
Τα ναζάκια σου άσ' τα,
με τη γάμπα σου σπάσ' τα
κι όλα εγώ τα σπασμένα
τα πληρώνω για σένα.
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: